Thailand:het land van de duidelijkheid :s - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jennifer Witteman - WaarBenJij.nu Thailand:het land van de duidelijkheid :s - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jennifer Witteman - WaarBenJij.nu

Thailand:het land van de duidelijkheid :s

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

01 Oktober 2006 | Nederland, Groningen

Het is niet een en al feest hier in Thailand. Afgelopen week hebben we doorgebracht op Koh Samet, een eiland twee uur onder Bangkok. Klinkt misschien wel relaxt om een week op een strand door te brengen maar van mij hoeft het niet zo nodig. Als ik dat zou willen ging ik wel naar Spanje want veel mooier was dit eiland ook niet. Bovendien zitten we in het regenseizoen dus hebben we maar twee dagen echt mooi weer gehad. Donderdag gingen we een boottocht maken maar daarbij konden we niets zien met snorkelen omdat het koraal dood was, moesten we op een gegeven moment uit het water omdat er een giftige kwal in de buurt zwom en daarnaast regende het ook nog eens een groot deel van de middag. We gingen aan het eind nog langs een fishfarm wat wel leuk was. Daar hadden ze allemaal aparte vissen rondzwemmen. Je kon er babyschildpadjes vasthouden en een soort haaien en grote schildpadden aaien.
De rest van de dagen hebben we volgemaakt met het eiland verkennen en op het strand liggen. Niet mijn ideale week (al is het natuurlijk altijd beter dan gewoon aan de studie moeten in Nederland). De laatste dag op het eiland kregen we ook nog eens te horen dat de weeshuizen waar we ons vrijwilligerswerk zouden doen overstroomd zijn. Nu kunnen we hier dus niet aan het werk. Ze hebben ons wel andere alternatieven gegeven alleen lijken die op dit moment lang niet zo aantrekkelijk. Maar we gaan het wel proberen dus waarschijnlijk vertrekken Esther en ik morgen naar het zuiden van Thailand om daar iets met kinderen te doen (http://wuntuetee.wetpaint.com/page/Home). Als het echt niet bevalt stoppen we ermee en gaan we gewoon zelf reizen. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!

  • 01 Oktober 2006 - 10:35

    Nienke:

    Heej dames!! even een dipje dus een beetje?? dat is wel balen zeg.. maar wat zie ik op die site, moet je die kinderen meubels leren bouwen??:P ik hoop dat je genoeg ervaring op hebt gedaan met ikeabouwsels. wanneer is dat weeshuis overstroomt? kan je darr nergens helpen? nou ja het komt vast wel goed en anders ga je lekker doen waar je zin in hebt!! ik ga een chill zondagje houden, dus daar ga ik nu mee beginnen!! Kusss voor beiden!!!

  • 01 Oktober 2006 - 11:28

    Mama:

    jammer dat het geen mooi weer was ,dan ziet het er vast veel relaxter en tropischer uit op zo'n eiland.Wat hebben ze met al die wezen gedaan?Die konden toch wel wat hulp gebruiken,lijkt me.
    groetjes mama

  • 01 Oktober 2006 - 13:55

    Lianne:

    Heey Meisjes!!
    Beetje jammer dat de plannen niet doorgaan.. Maar ik zag al wat ander moois op die site, een radiostation opzetten.. Jen & Es Fm, in the air tonight :P! Hoop maar dat dat ook een beetje mooi is.. Succes ermee, ik ga fijn aan de studie :S!
    Liefs!

  • 01 Oktober 2006 - 18:10

    Rianne:

    Haaj Jen! Ik hoorde laatst pas van oma dat je dit aan het doen was, onwijs leuk! Wel jammer dat er een aantal tegenslagen zijn maar verder is het idd altijd beter studeren:) Heel veel plezier nog! xxx

  • 02 Oktober 2006 - 07:14

    Tineke:

    Nou Jennifer, het zit niet echt mee zo te horen, maar jou kennende maak je er zelf wel wat van.
    Een kleine troost misschien, hier zijn we ook in de regentijd gekomen. Van die lekkere plensbuien, je kent dat wel. Waarschijnlijk niet zo erg als bij jullie, maar toch niet echt lekker!
    Veel succes met alles wat je gaat doen en o ja, de groetjes van oma. Die is gisteren teruggekomen van een vakantie op de can. eilanden en was blij te horen dat het goed met je gaat. Groetjes ook van Kees.
    Tineke

  • 02 Oktober 2006 - 12:31

    Gaux:

    Heee jen!

    Het lijkt mij toch allemaal erg cool en vooral beter dan die koude regen hier!
    Hoop dat jullie iets leuks vinden om vrijwilligerswerk te doen.

    Geniet ervan meiden! x margaux

  • 04 Oktober 2006 - 13:42

    Sylvia:

    Heej dametjes!!

    Jammer dat het strand tegen viel! Maar inderdaad altijd beter dan studeren hea..
    Hoop dat het alternatief dat jullie aangeboden hebben gekregen wel bevalt! Zet um op daaro!!
    Twordt vast super mooi!

    Dikke Kus voor jullie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

Een september zal ik samen met Esther naar Thailand vertrekken. De eerste twee maanden gaan we samen met een organisatie de cultuur/taal leren kennen en vrijwilligerswerk doen. Hierna zullen we zelf nog een maand rond gaan reizen om zoveel mogelijk van het land mee te krijgen.

Actief sinds 18 Aug. 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 12359

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 02 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: