pffff... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jennifer Witteman - WaarBenJij.nu pffff... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jennifer Witteman - WaarBenJij.nu

pffff...

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

05 Oktober 2006 | Nederland, Groningen

We zitten nu vanaf maandag in het Zuiden maar het vrijwilligerswerk is niet bepaald wat we verwacht hadden. Ze hadden ons verteld dat dit een youthproject waren waar we onder andere kleihuizen konden bouwen en de kinderen zouden leren om hun eigen planten te verbouwen en te verkopen. We hadden nog gevraagd of het weer geen probleem zou zijn aangezien het in dit gebied enorm regent in deze tijd, maar volgens de organisatie viel dat nu wel mee. Hier aangekomen blijkt het dat ze inderdaad bezig zijn met een learningcentre te bouwen, maar dat het op dit moment teveel regent om kleihuizen te bouwen. Het belangrijkste wat we op dit moment wel kunnen doen is het planten van bomen en struiken. En das niet echt een pretje in de stromende regen. Daarnaast zijn de kinderen die hier zijn zelf ook gewoon echt aan het werk dus erg veel contact daarmee heb je ook niet. Gelukkig zijn de mensen hier wel heel aardig en leren we veel van hen over Thailand maar daar houdt het ook mee op. Na de eerste dag hadden Esther en ik al door dat we dit nooit vier weken volhouden. De organisatie hier in Thailand (greenway) wil nu nog een alternatief voor ons zoeken. Opzich heel aardig maar ondertussen zitten Esther en ik hier al drie dagen lang te wachten op wat er verder gaat gebeuren. Bovendien proberen ze nu een weeshuis voor ons te vinden ergens in het Noordoosten (zo'n 20 uur hiervandaan!!) terwijl ze daar waarschijnlijk helemaal niet op vrijwilligers rekenen. Een van de raarste dingen is nog wel dat ze de projecten waar we nu in terecht komen twee maanden geleden allemaal hebben geschrapt omdat er nogal wat klachten over waren. We hebben ondertussen ook contact gezocht met onze thuisorganisatie (activity international) omdat we gewoon ons geld terug willen om zelf verder te reizen. Maar zij gooien het, lekker makkelijk, op overmacht. Zwaar irritant dus en dit hele gedoe kost ook redelijk wat energie. Als het goed is horen we vanmiddag nog of er toch iets anders voor ons is gevonden en zo niet dan gaan we zelf reizen. Nu we toch in het zuiden zijn is dat wel zo makkelijk. Bovendien is het hard tijd dat we eindelijk weer even iets leuks zonder problemen kunnen doen.

• 05 Oktober 2006 - 07:31

Eef:

Hee Jen, balen zeg dat t allemaal zo'n gedoe is :S. Niet echt relaxed zo natuurlijk! Hopelijk komt er snel een beetje vaart in de zaak en kunnen jullie weer gaan genieten van de reis! Hier gaat alles prima. M'n stage bevalt tot nu toe heel erg goed en de tentamens zijn weer in zicht, dus dat houdt me allemaal van de straat ;). Nou ik zou zeggen, positief blijven denken en volgende week verwacht ik weer een berichtje over lieve kindertjes, stoere thaise mannen, jungle verhalen oid :P. Succes! Liefs eef

• 05 Oktober 2006 - 12:27

Sylvia:

Lieve meisjes!! Hoop dat jullie het snel weer leuk hebben. En gewoon blijven denken dat dit er ook allemaal bij hoort! Het komt vast snel goed!!

Kus Syl

• 05 Oktober 2006 - 20:47

Mama:

Niet erg lekker dat weer,ik zag al op teletekst van cnn bij Bangkok als weerbericht thunderstorm.Ik hoop dat jullie snel weer wat leuks doen.Houd de moed erin,later kun je er vast om lachen.

liefs mama

• 06 Oktober 2006 - 07:56

Tineke:

`Hallo Jennifer,
    ja, bomen en struiken planten in de regen... daar had je niet zo ver weg voor hoeven te gaan, alhoewel, staat in de toekomst misschien wel interessant op je CV.
    Hoe lang duurt die regentijd daar eigenlijk?
    Te lang voor jullie denk ik. Nou, zoek de leuke dingen op (moet je zo te lezen wel heel hard zoeken) en ik hoop dat het binnenkort wat beter gaat. (een boos mailtje naar de organisatie lucht misschien wat op!?)
    Zijn jullie de enigen die last hebben van deze övermacht"?
    Veel groetjes ook van Kees.
    Tineke

• 06 Oktober 2006 - 09:26

Sander De Leeuw:

Ha die Jennifer en Esther!

Dat is mooi balen zeg! Ik zit zelf nu in Mae Sot, kom net uit Sukhotai. Hoewel er weinig regen gevallen is de laatste dagen, zijn de rivieren wel overstroomd. De kleine kinderen zwemmen hier over het asfalt! Heel apart om te zien. En was ik een dag eerder gekomen, dat had ik het busstation niet eens bereikt, omdat deze ook onder water stond.

Maargoed, jammer van het vrijwilligerswerk, dat zul je net weer zien :| Ik hoop dat jullie de komende weken meer geluk hebben. Veel plezier!

Groet Sander
    (van 't Brown house? :))

• 06 Oktober 2006 - 10:55

Michelle:

Jen!! Kop op!! Wat een zooitje! Hier int Noorden is tog net wat beter! We hebben afgelopen week een toiletgebouw gemetseld en gaan a.s. week de bergen in...! Ook hier veel regen, maar te doen opzich! Let me know hoe het verder gaat! En probeer positief te blijven! We denken aan jullie! Kus Michelle

• 06 Oktober 2006 - 10:57

Simone:

eey! Wat een stom zeg, echt jammer dat het zo tegen valt! heel veel succes met alles regelen!xxxx

• 07 Oktober 2006 - 09:57

Jill:

Haha ik ga lekker niet zeggen dat je de moed erin meot houden want dat hebben zoveel mensen al gezegd, niks moed erin, ga maar lekker boos worden daar en er flink op los slaan tegen die stomme plantjes! Ik heb je wat dingen gemaild die misschien wel de moeite waard zijn, en er volgt waarschijnlijk meer! Zit je nog wel met dezelfde groep, of alleen nog met Esther? Houd de moed er toch maar in ;) Kusjee Jill