Thaton en Chiang Rai - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jennifer Witteman - WaarBenJij.nu Thaton en Chiang Rai - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jennifer Witteman - WaarBenJij.nu

Thaton en Chiang Rai

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

16 November 2006 | Nederland, Groningen

Na een supergezellige zondagavond in Chiang Mai zijn Es en ik maandag weer verdergetrokken naar Thaton. Das een plaatsje helemaal in het Noorden van Thailand. Volgens de Lonely Planet kon je vanaf deze plaats een hele mooie boottocht naar Chiang Rai maken, dus dat wilden Es en ik wel ff zien. Viel me alleen een klein beetje tegen. Thaton was echt zo dood als wat. Niet eens een 7-eleven te vinden!(das een soort westerse supermarkt die ze hier echt overal hebben) Moesten we dus allemaal Thaise shit als lunch voor op de boot kopen! Gelukkig kan ik altijd droge noodles of rijstcrackers eten dus ik overleef het wel. De boottocht zelf viel me eigenlijk ook een beetje tegen. Was opzich wel relaxt om drie uur lang op een longtailboot te hangen maar ik vond de omgeving niet erg indrukwekkend. We zijn waarschijnlijk een beetje verwend geraakt in Pai. Beetje jammer. Helemaal toen Chiang Rai ook niet echt een boeiende plaats bleek. Maar we hebben de weektrip door het noorden weten te redden door de hele woensdagmiddag een persoonlijke tuktukdriver te charteren. Die heeft voor een heel klein bedrag ons de hele middag rondgereden. Met onze backpacks want 's avonds gingen we alweer terug naar Bangkok. Eerst gingen we naar een hele mooie witte tempel. Je zou denken dat we ondertussen wel zat van die dingen waren (en dat is ook zo!) maar deze was toch wel weer bijzonder. Daarna bracht ie ons naar een waterval in een nationaal park. We moesten zelf nog een heel eind lopen om bij de waterval te komen maar dat was niet zo erg aangezien het een heel mooi park was. En dat waterval zelf was ook redelijk indrukwekkend. Het water stortte zo hard naar beneden dat het aan de voet bijna leek alsof het stormde door alle wind en waterdamp die er vanaf kwam. Hierna gingen we nog naar de hilltribes kijken. Voor het (toeristische) gemak hadden ze maar even vijf verschillende hilltribes op een terrein gezet zodat we ze allemaal in een keer konden zien. Beetje nep natuurlijk maar was wel een makkelijke manier om een indruk te krijgen van de manier waarop die mensen leven. En we hebben eindelijk onze longneckvrouwen gezien!(Dat wilden we al een hele tijd). Al met al een geslaagde dag dus. En nu zijn we weer in Bangkok. We willen zaterdag naar Ko Tao om te gaan duiken en proberen dus hier nog even een mooie aanbieding te vinden. Ik had net al bijna ruzie met een reisbureauthai die vond dat we alles te goedkoop wilden.(Maar heb uiteindelijk wel de optie op de cursus voor het bedrag dat we wilden:P) Maar dat mag ook wel want we hoorden dat het weer op Ko Tao op dit moment niet echt super is. Zullen zien of we weer een week in de regen moeten zitten :P. Ik laat het jullie weten!

Dikke kus Jen

  • 17 November 2006 - 11:27

    Gaux:

    Jennie! Wat een verhalen weer allemaal, cool hoor! Dat duiken lijkt me echt super mooi daar. Je moet maar een onderwatercamera meenemen :). Wij hebben vanavond dies gala, ik zal een drankje voor jou drinken! Geniet er nog van, x margaux

  • 17 November 2006 - 20:08

    Sylvia:

    Jen, niks voor jou die gouden ringen om je nek?
    Kleurt vast mooi in de winter! Spannend, dat duiken btw!! Succes!
    xSyl

  • 19 November 2006 - 12:35

    Tineke:

    Hoi Jennifer,
    Net de foto's gezien die Jill mij gestuurd had. Geweldig, wat een land. Prachtige kleuren en allemaal vrolijke mensen. (of was dat alleen voor de foto?) Dragen die kinderen echt de hele dag die ringen om hun nek?Niet te geloven, zou hier meteen de kinderbescherming er bovenop springen.
    Ik hoop dat je nog een week mooi weer hebt. Veel plezier met duiken en de groetjes natuurlijk ook van Kees.
    Tineke

  • 24 November 2006 - 19:18

    Ariënne:

    Hey Jennifer,
    wat maak je daar veel mee zeg, gaaf hoor. En zo lekker primitief. Je zult wel weer moeten wennen als je hier in het koude kikkerlandje terug bent. Nog heel veel plezier daar. Groetjes uit de Zilk van Rianne, Sylvana, Marco en Ariënne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

Een september zal ik samen met Esther naar Thailand vertrekken. De eerste twee maanden gaan we samen met een organisatie de cultuur/taal leren kennen en vrijwilligerswerk doen. Hierna zullen we zelf nog een maand rond gaan reizen om zoveel mogelijk van het land mee te krijgen.

Actief sinds 18 Aug. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 12354

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 02 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: