Trekking:zwaar maar supercool! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jennifer Witteman - WaarBenJij.nu Trekking:zwaar maar supercool! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jennifer Witteman - WaarBenJij.nu

Trekking:zwaar maar supercool!

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

24 September 2006 | Nederland, Groningen

Hebben weer een supermooie week achter de rug. Eerst het weekend in Kanchanaburi doorgebracht waar we onder andere naar de erewanwatervallen zijn geweest en de bridge over the river kwai hebben bezocht. Zaten in een heel leuk hostel waar we eindelijk wat meer backpackers tegenkwamen. Bovendien draaide ze er 's avonds vrij nieuwe films. Beetje jammer alleen dat ze net op de avond dat wij er waren 'hostel' draaide (horrorfilm over backpackers die te smerig worden afgeslacht).
Maandag op trekking gegaan. De eerste nacht moesten we in tentjes op het gras slapen, waar ik eerst erg blij mee was aangezien gras niet zo verrot ligt als een harde vloer, maar toen ik wakker werd was ik toch wat minder gelukkig. Naast me (en half op me) liepen echt enorm veel mieren. Ik was snachts wel een paar x gebeten maar had toch niet door dat het zo erg was. En buiten de tent hadden de mieren een enorm nest gebouwd op mijn neptefa's. Kon er opzich nog wel om lachen, maar het feit dat ze ook in mn backpack zaten was wat minder. Na het ontbijt vertrokken we naar de echte jungle en de eerste dag daar mochten we gelijk al zes uur wandelen. Was redelijk zwaar, vooral omdat er enorm steile stukken tussenzaten. En dat allemaal op mn neptefa's van nog geen drie euro!:p Gelukkig hadden we een erg leuke gids die op een of andere manier zelfs op de meest steile/gladde stukken naar beneden kon rennen om mensen die flauwvielen op te vangen (vandaar wat hij ook de bijnaam 'aapje' kreeg). 's avonds was ik zo kapot dat ik zelfs op de harde vloer (deze x sliepen we in een klaslokaaltje) redelijk goed kon slapen. Woensdagochtend gingen we nog wat grotten bekijken. Was ook wel erg leuk omdat je je soms door hele smalle openingen moest wurmen en je vaak geen hand voor ogen zag. 's middags heb ik maar even vrij genomen aangezien ik me beetje slapjes voelde. Maar zelf toen goed vermaakt met Aapje wat nederlands leren en douchen onder een waterpomp. De sanitaire voorzieningen waren echt heel basis. Alleen maar Thaise toiletten (=hangtoilet) en douchen moest dus met emmertjes water die je zelf oppompte. Grappig hoe snel je zelfs daar aan went. Als ik terug in Nederland kom ben ik nergens meer vies van! :p
Donderdag leek eerst beetje saaie dag te worden aangezien we naar een groot huis gingen en er verder nix op het programma stond. We mochten zwemmen in een meer alleen zag het water er zo onaantrekkelijk uit dat bijna niemand dat deed. Maar 's avonds werd er door de bewoners een karaokefeestje georganiseerd (daar zijn ze hier nogal gek op) waar we ook weer eens bier konden krijgen. Werd dus erg gezellig. Ben uiteindelijk zelf nog in het vieze water geweest omdat ik aapje voor de grap voorstelde om te gaan zwemmen en hij dat serieus nam. De laatste dag doorgebracht in een luxe hotel met echte bedden, een superdouche, zwembad en een amerikaans filmkanaal. Hele dag dus lekker nix gedaan en alleen maar gehangen. Was zeker de leukste week tot nu toe! :)
Morgen gaan we naar Ko Samet om een weekje strandvakantie te doen. Zal ook wel erg relaxt zijn, al waarschuwt de lonely planet ervoor dat het altijd malariagebied is geweest. Houdt het spannend! ;)
Wat die staatsgreep in Thailand betreft: weinig van gemerkt aangezien we de hele jungletrek geen van allen bereik hadden. Pas toen we weer in bewoonbaar gebied kwamen kregen we smsjes of alles goed met ons was. Maar het blijkt sowieso niet gevaarlijk te zijn. Een van onze thaise coordinators zei gister nog dat we snel naar Bangkok moesten. 'Want hoe vaak krijg je de kans op met een echte tank op de foto te gaan'. Het hele gedoe kan de Thaise bevolking over het algemeen weinig schelen. Ze vertrouwen er volledig op dat hun koning(die ze serieus adoreren)het allemaal wel oplost. We gaan volgend weekend zelf naar Bangkok dus ben benieuwd of we er dan nog wat van meekrijgen. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!

Veel liefs uit Thailand!!

  • 24 September 2006 - 09:34

    Maaike:

    Klinkt zwaar relaxt allemaal Jen...enne "Aapje"...is dat wat? Of lijkt hij ook op een aapje :). Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.

    XxX Maaike

  • 24 September 2006 - 09:43

    Tineke:

    Hallo Jennifer.
    Eindelijk je site gevonden, na nog een telefoontje van je moeder!
    Leuk om te lezen en blij te horen dat het goed gaat. Wat een andere wereld daar! Lijkt me prachtig, alleen al die beesten, ik weet niet of ik daar zo dol op ben.
    Doe iedereen in Bangkok de groetjes van ons en zeg dat ze zich een beetje rustig houden!
    Nog heel veel plezier en we blijven je nu volgen!
    (leuke foto's ook trouwens!)
    Groetjes van Kees en Tineke

  • 24 September 2006 - 19:50

    Sylvia:

    Jen, hebben jullie ook karaoke gezongen? Misschien is Acda en de Munnik een idee.. haha en dan wel tweestemmig!!
    Leuk je verhalen te lezen!! En mooie foto's!!

    Have fun, xSyl

  • 25 September 2006 - 12:51

    Tineke:

    Hoi, ik weet niet of je al een mail adres van Marja hebt gehad, maar dan is dat waarschijnlijk niet het goede. Ze heeft er nog een: een underscore tussen haar voor en achternaam en dan gewoon hotmail.com
    Groetjes en nog veel plezier!

  • 01 Oktober 2006 - 12:00

    Sylvana:

    hey jennifer ben je naar zoveel landen geweest??? wel gaaf hoor.


    groetjes sylvana marco en willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

Een september zal ik samen met Esther naar Thailand vertrekken. De eerste twee maanden gaan we samen met een organisatie de cultuur/taal leren kennen en vrijwilligerswerk doen. Hierna zullen we zelf nog een maand rond gaan reizen om zoveel mogelijk van het land mee te krijgen.

Actief sinds 18 Aug. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 12357

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 02 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: