Week 2! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jennifer Witteman - WaarBenJij.nu Week 2! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jennifer Witteman - WaarBenJij.nu

Week 2!

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

13 September 2006 | Nederland, Groningen

De olifanten vielen een beetje tegen. Iets te toeristisch allemaal. 's morgens gingen we naar een olifantenkraal (een plek waar vroeger de wilde olifanten gevangen werden)in Ayuthuya waar allemaal olifanten stonden. Opzich heel leuk natuurlijk, maar ze moesten de hele tijd allemaal stomme kunstjes doen zoals met een bal gooien en op hun achterbenen staan. Je kon ook op een olifant rijden maar als de dieren niet doorliepen werden ze heel hard geslagen met een puntige stok dus ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan. Gelukkig gingen we aan het eind van de dag nog naar een olifantenpark waar ze iets meer vrijheid hadden. Al stonden ze hier nog steeds met hun poten aan een ketting zodat ze niet heel ver konden lopen. Daar was Mariska denk ik wel blij mee want doen die een foto van eentje had gemaakt werd ie een beetje boos. Hij rende op dr af en sloeg dr omver met z'n slurf. Was maar goed dat de olifant niet verder kon anders had het nog veel erger kunnen zijn dan die paar schrammen die ze nu heeft. De rest van het weekend zijn we met de groep Nederlanders in Ayuthuya gebleven. Dit was vroeger een erg belangrijke stad in Thailand en met de organisatie hadden we er eigenlijk niet zoveel van meegekregen. Dus zijn we zondag zelf nog een boottocht gaan doen langs alle mooie plekjes.
Deze week staat in het teken van het boedhisme. De monniken maken elke ochtend om zes uur een ronde langs alle huizen om eten te bedelen en op mijn verjaardag moesten we dus om half zes opstaan om ze rijst en sinaasappels te geven. Nog bedankt trouwens voor alle smsjes en mailtjes! Erg leuk. Het was sowieso wel leuk om hier een keer m'n verjaardag te vieren. Van de groep waar ik hier veel mee omga heb ik een gele polo gekregen die heel veel thaise mensen hier dragen om de koning te eren. En hij paste nog precies ook! :) En van Band (zeg:Ben) onze Thaise coordinator kreeg ik nog een taart ook. Is maar goed dat we hier zo'n leuke groep hebben anders zou het waarschijnlijk niet zo leuk zijn om hier 21 te worden.
Gisterochtend zijn we naar een tempel gegaan om daar te overnachten en te leren mediteren. Neem maar van mij aan dat het zwaar is om twintig minuten in kleermakerszit te zitten terwijl je nergens over na mag denken. En de monniken mogen ook niet in een bed slapen dus we moesten daar op veel te dunne matjes op de grond slapen. Comfortabel is anders! Maar we hebben het weer overleefd en morgen gaan we voor twee dagen naar een resort en daarna het weekend naar Kanchanaburi! Genoeg te doen hier dus!

  • 14 September 2006 - 18:09

    Gaux:

    Hee jen!

    Fijn dat het goed met je gaat! Bijna op de grond slapen is vast niet heel relax, maar het klinkt allemaal toch wel erg iddylisch!!
    Je foto's zijn ook erg mooi; vooral van die tempels en die schattige kindjes :).

    Verheug me alweer op je volgende verhalen!

    dikke x margaux

  • 14 September 2006 - 20:31

    Moeder Van Mariska:

    Hallo Jennifer, via het zoekprogramma ook jouw site gevonden, ziet er leuk uit,jullie maken wel wat mee zeg!!!
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    heel veel plezier verder
    Lenie van Eersel

  • 18 September 2006 - 09:22

    Nienke:

    Heee Jen! Ik ben gisteren weer thuis gekomen, na 10 uur op het vliegveld gezeten te hebben en nog een uur in t vliegtuig stil te hebben gestaan. (heb er wel 250 e voor gekregen:) onze vlucht was overboekt en we moesten dan smiddags laat) Dus ik heb de hele nacht heel hard geslapen!! was wel nodig. Ik vind je taart echt super mooi!! Wat lief van Band Ik had m niet voor je kunnen maken. Ik denk dat je mijn smsje ook wel gekregen hebt.. kreeg in elk geval snachts een bericht dat ie was aangekomen, dus daar ga ik dan maar vanuit. En anders weet je nu dat ik t echt wel geprobeerd heb!! :) Heb wel heel wat te lezen met al die weblog dingen van jullie allemaal! Dus ik ga nu suzanne nog even bekijken! Veel plezier nog, en je bent vast weer bijgekomen op t resort! dag!! X

  • 19 September 2006 - 17:02

    Dennis:

    He jen, je bent toch niet stiekem een coup aan het plegen? Pas je wel een beetje op? Een tank is zwaarder dan een olifant, dat wil je dus niet op je tenen.

  • 20 September 2006 - 14:15

    Krista:

    Nou dat was me een nieuws! 'militaire coup in thailand' Toch stiekem maar ff een kaartje der bij gepakt om te kijken of jullie niet té dicht bij bangkok zitten. maargoed het blijkt 'veilig te zijn voor toeristen' dus daar gaan we dan maar vanuit.

    Wel spannend hoor! weer een verhaal derbij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

Een september zal ik samen met Esther naar Thailand vertrekken. De eerste twee maanden gaan we samen met een organisatie de cultuur/taal leren kennen en vrijwilligerswerk doen. Hierna zullen we zelf nog een maand rond gaan reizen om zoveel mogelijk van het land mee te krijgen.

Actief sinds 18 Aug. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 12355

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 02 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: